Sigma

Sigma is een kleine open-world storygame ontwikkeld in Unreal Engine 4. Het project is ontstaan uit een module op school genaamd Immersive Storytelling, waar de opdracht was een fictieve wereld te bedenken waarin je een verhaal volgt in de vorm van een videogame. Vomisa is een futuristische stad die wordt bestuurd ls een surveillance staat door een AI genaamd Sigma. In deze wereld is het jouw doel als speler om een einde te maken aan Sigma en de door haar bestuurde drones en cyborgs.

Media:

Game Design, Unreal Engine, Blueprint Scripting, Level Design, 3D Modelling, Worldbuilding

Dit was een van mijn eerste projecten met Unreal Engine 4, alle modellen, waarvan de meeste afkomstig van Google's 3D Warehouse en sommige zelf gemodelled, zijn zorgvuldig geplaatst om de illusie te creeren van een metropool vol met wolkenkrabbers. De speler is net aangekomen als nieuwe inwoner van de stad en krijgt objectives. Er zijn een aantal karakters waat je mee kan/moet spreken en er zijn verschillende dialoogopties die nieuwe opties voor je kunnen openen. Er wanen en aantal cyborgs bestuurd door Sigma door de stad die erop uit zijn je te stoppen. Er zijn een aantal wapens te verkrijgen in de game waarmee je jezelf kan verdedigen daartegen. Ook zijn er een aantal voertuigen die je kan gebruiken om vlug van A naar B te komen, waaronder een auto, een drone en een zelfs een straaljager!